Wednesday, July 8, 2009

Saat demam melanda

Ptg semlm semasa aku menjemput Alief, nenek beritahu 'T, anak ko demam ni." Terkejut aku. baru saja aku ceritakan pd seorang teman (Ina Deen) yg sejak lahir Alief sekali je demam. yelah risau juga, takut sekali demam teruk pula kan. Bila mak aku ckp mcm tu, rasanya mungkin kerana sudah beralih bulan ke angka 6. atau nak tumbuh gg atau nak pandai duduk. Balik je rumah, aku kabarkan pd husband. katanya xpelah, biasalah. cuma nasib baik, Alief still aktif mcm biasa. mulut tetap bising, cuma ada batuk sikit-sikit. bdnnya aku lap saja ptg itu, supaya dia lebih selesa untuk tidur.
Malamnya dia mula tidur agak lewat. mata mengantuk tp dia suruh aku layan lelebih. aku ikutkan je le.... cuma di tgh malam dia sering jaga. haus, meragam dll. pagi ini Alief di bawah jagaan husbandku kerana mak terpaksa ke klinik kerajaan semula, ada panggilan dr nurse katanya. cuma ku pesan kepada husband, kalau ada apa2 call saja dan kalau tidak pun, waktu lunch nanti saya balik sekejap. Maklumlah, opis aku semua cuti sedang dibekukan (ISO punya pasal..). Jadi kalau ada hal yg benar2 mustahak, bolehlah minta keizinan. Tp kalau benda yg penting, memang le kena cuti. nak buek camano.
Pagi ni aku tinggalkan my baby dengan harapan dia akan sihat, dan nampaknya dia pun semakin ok. Sblm ke opis, aku tidurkan dia di samping papanya. Kiss utk u all berdua...
oh ye mummy nak minta maaf kepada kenalan yg menunggu smlm, maaf x perasan... tidak disengajakan.

2 comments:

Eyna Shariff said...

laaa... ye ke??? ciannyer dia.. baru je dok cite2 psl demam2 nie smlm kan? hehehe... xpelah.. mgkin gakk la, deman berubah bulan/tumbuh gg... sabar la yek...

Mummy Ct said...

terima kasih hehehe