Thursday, July 9, 2009

Kembali ceria...

Kami ke Hospital Pakar al-Islam (dhaulunya Kg Baru Medical Centre), bahagian pakar kanak-kanak. sememangnya dah serasi dgn Alief di sana. Harganya juga berpatutan, tidak seprti klinik pakar kanak-kanak yang lain.
Kami berjumpa Dr. Khairul. Pertama kali kami berurusan dengan kerana sebelum ini selalu bersama seorang lg doktor wanita, nama aku tak ingat. Memang di sini hanya ada 2 org pakar kanak-kanak. tp doktor ni aduhai semuanya memang lembut le, detail dll. sebab itu aku memang suka membawa Alief ke sini.
semasa dirawat, Alief x lasak. jd budak baik hehe sampai doktr tanya, x takut org ke... hehehe. keputusannya, Alief sihat dan tiada virus. berat badannya sudah naik ke 7kg lebih. alhamdulillah. cuma yg kelakarnya, aku siap tersasul terpanggil doktor tu atuk hehe sebab rambut dia beruban heheh. ampun doktor... nurse pun sengih je, jangan doktor tu kutuk aku dah hehe apa le mummy.
Dr. khairul turut memberi saranan apa yang boleh dan patut dimakan anakku ini. rupanya carrot jgn bg selalu seb nanti budak kuning... yg penting bubur nasi, boleh campur daging/ayam, carrot sesekali. kentang dibolehkan sgt.. aku mmg dah bg dia kentang yg aku blend halus. yummy gitu. perutnya pun selesa menerima

Hospital ini telah berpindah ke bangunan sebelah yang baru sahaja dbelinya mungkin. yelah lebih selesa, dhaulu semuanya bercampur. kini bah kanak2 di tingkat 1, pesakit luar di bah bwh.
Bila ku hantar ke nenek, nenek lak kata asyik berak-berak. ish harap mak aku ok le...

Saranan doktor untuk makanan 6 bulan dan ke atas

No comments: