Tuesday, April 28, 2009

Mummy, Eiman dah pandai duduk

Baru-baru ini bila aku hubungi my sis, biasalah kami berbual hal keluarga dan anak-anak. Rupa-rupanya Eiman dah pandai duduk skrg. Mm.. usianya lebih kurang 6/7 bulan. Ohye Eiman kalau ada mainan nya tu, x pandang lain dah. habis dibeleknya sakan. Tak sabar lak mummy nak tunggu si Alief ni. Skrg masih sibuk nak pusing2 untuk meniarap. Mmm anak mummy ni berat punggung ke hehehe. Xpelah slow slow dulu. Esok dah sama dgn abg Eiman, kita lari sama2 ye atas padang. yahooooo

Show akhir Raja Lawak 3

Konsert Raja Lawak 3 Final... sblm show sempat gak hsband bergambar dgn Nabil. Katanya, Nabil budak baik dan berwawasan. Mana taknya, dia dah ada rancangan sendiri. Bentuk program lebih kurang mcm Aznil dan programnya lebih untuk anak-anak. Tahniah le.

Wednesday, April 22, 2009

Lagi gambar konsert IB M nasir

Lagi gambar konsert M nasir di istana budaya.. mungkin pemberian dr teman husbandku sendiri. Husband..... mcm biasa x sempat nak ambil sendiri

Selamat Hari Jadi ke 36, papa mjah

Tiba-tiba petang ni aku teringat. Hari jadi husbandku 29 March yg lalu.. sememangnya aku tidak pernah terlepas untuk menghadiahkan sesuatu mengikut kemampuanku dan yang penting dia pun suka. Malah aku sempat menyusun 'sebaris' kata-kata untuk hari jadinya itu hehehe. Tapi biasanya hadiah tu awal lagi aku dah berikan.. tahun ni aku belikan baju warna hitam putih dan nampaknya dia suka. Terima kasih kerana menghargai 'hadiah kecil' ini. Bagiku, kalau nak berikan sesuatu biarlah sesuatu yang boleh digunakan. bukan dibuang atau tak ada maknanya le kan. Oh ye tiada majlis apapun sebab Alief pun masih kecil. kebetulan nombor tarikh lahir papa dan alief lebih kurang 28 dan 29 hehehe. Apapun mummy ucapkan all d best utk papa. Moga Allah yang Maha Esa menurunkan hujan rahmat buat famili kita dan papa, jangan sesekali lupa padaNya. Tanpa diriNya, tiada le papa, mummy dan Alief. Ya zauji, ya habibi....

Monday, April 20, 2009

Telatah Anakku

video

The Curve vs Ikano

Memang kami suka berjalan terutamanya bila Alief suka sangat. Tapi lepas tu mesti dia letih sangat, nak tidur tp lawan mata.

Cik Ninie... jauhnya rumah Cik Ninie


Ciik Ninie.. awatnya rumah jauh bebeno. tak larat Alief dgn mummy dan auntie zah nak cari rumah tu hehe. tapi apapun terima kasih le kerana menyambut kedatangan kami bertiga. Lunch haritu pun sedap..

Thursday, April 16, 2009

Mummy, bangun...

Ramai menyatakan Alief ni mirip pada papa. Mm... tang mana ek hehehe maklumlah kalau kita tgk hari2 x perasan le tp kalau part color ni huhu memang jauh le bebeno. Coz my son like mummy le...
Tgk ni aksi Alief, suka sangat nak bulatkan mata. Kalau melalui terowong gelap, lagi dibuntangkan biji matanya hehe nak tergelak aku dan husband. Eee... ni yg lagi nak mummy gigit pipi tembun ni
Alief sekarang pg lg dah bangun. paling awal jam 3, lepas tu nak tidur balik jam 5. tp akhir2 ni dia dah bangun jam 5am. Lega sikit aku.. terus bersiap nak ke rumah nenek dan pejabat seb biasanya jam 6.45 kami dah keluar rumah. Kesian kt Alief, tp mummy cari rejeki tau..

Yg ni pula, kawan Alief hehe seb dia dah mula nak memegang sesuatu. Zirafah ni boleh dipicit dan berbunyi... apalagi bulat lg mata bila dgr bunyinya

Wednesday, April 15, 2009

Ziarahi kawan baik di Subang Bestari

Agak lama rasanya aku tidak ke rumah kawan baikku ini... kadang2 kami hanya berbual melalui telefon atau berSMS bertanyakan khabar dan cerita masing-masing. Kerana ada masa terluang, kami sekeluarga ke rumahnya. Oh ye kawanku ini mempunyai 5 orang anak.. dan yang bongsu (agaknya le tu) dah berusia 4/5 tahun. Hehe Ibu Sara geram dan rindu kt Alief le. Anakku seperti biasa memang suka berjalan, dalam kereta tidur je. Kat rumah orang nak bercakap le, nak mandi le macam2 le... Kawanku ini memang pakar dalam pembuatan kek dan kuih muih. kalau sesiapa berminat, bolehlah tgk alamatnya dalam blog aku. Ummu Bake Shop. hehe ibu, mummy tolong promote ni

Tuesday, April 14, 2009

"Waktu bergulir lambat
Merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam menjadi sebuah dilema
Mengertikah engkau perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis
Tetes embun membasahi mata hatiku
Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang telah rapuh
Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah ku berikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku
Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurang ku padamu
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta aku tetap cinta

Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang telah rapuh
Apa yang kugenggam tak mudah untuk aku lepaskan
Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah ku berikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan
Kau pertanyakan cintaku
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta
Karna sekali cinta aku tetap cinta "

Wednesday, April 8, 2009

salah satu kesukaan Alief

Kalau masuk bilik air je, alief dah muka sengih2 sebab apa dia tahu masa untuk main air hehehe. kalau menangis, memang akan diam le. nanti alief dah besar, kita ajak papa mandi kolam renang ye. Ish malu tu, kena pakai 'spender' lain kali hehe

Wednesday, April 1, 2009

mesyuarat pengarah pembangunan di unimap sekitar 2008

gambar bawah ni, kami ke pusat karaoke. hehe masa nilah aku dipaksa tunjuk bakat yang tak seberapa. tp seb kiranya sporting le kan, ok le juga. yg penting kawan2 pun best. bos pun sporting.
Dengan teman sebilik merangkap secretary director..
waktu pendaftaran memang penting. biasanya aku memang buat kerja ni... pengagihan dan pendaftaran
Gambar kenangan, tapi masa ni Bro. Agus xde le pulak. jurukamera le katakan

mesyuarat pengarah pembangunan di usim, n9, 2008

sekitar tahun 2008, kami mengadakan mesyuarat pengarah pembangunan IPTA. tempat aku bekerja dilantik sebagai sekretariat selama 2 tahun dr 2008-2009. aku salah seorang darinya. apalagi dapatlah aku berjalan ke tempat org, dok dalam opis je mmg sakit aja kepala ni. hehehe . Gambar yang ini semua adalah mesyuarat di USIM, Negeri Sembilan. Rozi, Agus, En Wan dan Bos merupakan sekretariat juga.