Sunday, December 20, 2009

Langkawi 2009 - bab 1

Tahun ni, kami memilih utk mengadakan perhimpunan 'family day' ke sebelah utagha, Langkawi, Kedah. Hujung december ditambah dgn cuti sekolah, memang sesak le. penuh dengan umat manusia, x kira besar kecil, tua muda, hitam putih... pakat semua ada le (dah jd slang utara lak). Program kali ini diuruskan oleh sebuah travel agency, namun sebenarnya kami semua tidak puas hati dgn pengurusan mereka. Cuma kalau nak bising sgt, benda dah terjadi.

perjalanan kami bermula jam 11 malam, menaiki 2 buah bas. manakala lebih kurg 10 buah keluarga yg lain ada yg menaiki kenderaan persendirian ataupun melalui jalan udara. Permulaan aku cuma risau, takut Alief x boleh tidur dgn selesa dalam bas. Namun alhamdulillah, bas walaupun bas lama tp sit nya mudah dibaringkan dan ini memberi keselesaan kepada anak kami yg kecil. Bas dibahagikan kepada 2 buah.. Bas 1 dan Bas 2. Bas 2 terdiri dari keluargaku, Rozi, Agus, Badwil, fatin, Noor, Sharul, Ika dan Nadia. manakala Sidek kami singgah di R&R Bukit Semanggol untuk menjemput dia sekeluarga.

Tiba di masjid Kuala Perlis, lebih kurg jam 5.30 pagi. di situ kami berhenti utk solat Subuh dan membersihkan diri masing2. lebih kurang jam 6.30 bertolak ke jeti, untuk bersarapan dna berjumpa dgn travel agency di sana. Jam 9 pg kami menaiki feri dalam suasana yg sesak. ada yg keatas ada yg ke bwah... malangnya seb x ada langsung org travel agency tu yg nak guide kami ke arah mana nak dituju. tingkat atas atau bwh, tepi ke dpn.. ada ibu seorg staf yg telah naik ke atas, terpaksa turun ke bwh. bkn ke menyusahkan.. sepatutnya staf agensi tersebut mendahului kami dan memberi arah kedudukan yg tepat. dgn anak yg ramai, dgn ahli feri yg sesak..

Ini antara gambar2 pada kejadian dan masa yg dinyatakan di atas... akan bersambung lg selepas ini..... don't go away..

Sebelum perjalanan bermula, semuanya muka segar bugar lg.. posing lebih sikit mummy ni

Ini di jeti Kuala Perlis.. mcm nak g Cameron lak gayanya.. papa je rileks x pakai jaket apa2pun


Suasana dalam feri...

Wah wah ini dia pemenang tmpat ketiga sehati berdansa.. ops silap sehati sejiwa sedang berlatih hehehe sneyum....

Lihatlah betapa ramainya umat manusia..... cuti sekolah terpaksa le rempuh semua ini

Alief bersama abg Afiq.. temannya. Banyak membantu kami, terima kasih

Memunggah brg utk dimasukkan ke dalam bas... perjalanan malam pun bermula

No comments: