Monday, July 27, 2009

Apa cerita.....

hi semua... lamanya aku x update blog ni. bukan xde cerita, hari2 ada je kisah menarik dan buruknya. cuma masa begitu mencemburuiku (huhu mcm ayat Aziz Desa lak). pagi ni dengan semangat baru aku update le blog ni.
cerita aku (biasalah sejak ada buah hati ni) penuh dengan kisah hidup bersama dia dan aksinya.
Nak dijadikan cerita, suatu malam selepas siap basuh kain dll aku cari Alief. mana budak ni hilang ke mana lak. cari punya cari, walaupun rumah x besar mana.. rupanya dia kt bwh sofa merah. Ya Allah budak ni, dah sampai situ dia. x ku sangka dia boleh masuk dalam tu dan x terfikir dalam fikirkanku sebenarnya dia akan masuk ke situ. Inilah pertama kali dia masuk dan selepas itu, asyik nak masuk bwh tu je. Walaupun alief x pandai merangkak, tp hanya dgn berpusing dia dpt sampai ke arah yg dikehendaki. kalau atas katil, bahaya oooooo.. Bila aku nak tarik dia keluar dr bwh sofa, baru dia menangis.. seb x tahu nak keluar tahu masuk je.... kan sempit tmpat tu.
bila kuceritakan pd atuk nenek, habis mummy kena marah seb x jaga anak dan biarkan anak sorg2 sampai masuk bwh kerusi heheheh. biasa le.. org tua. aku lak, lebih suka dia berdikari... main sendiri. kita perati je dr jarak yg sepatutnya.. cuma skrg yg ku perasan, Alief cepat belajar, cepat ikut apa org ajar. aku ajar dia telefon guna tgn, dia dah pandai dan menyengih je. nenek ajar cap cekup udang gamit, terbuka tutup tgn dia hehe. yg pasti, kita x boleh tunjuk melalukan sesuatu atau berkata yg kasar di depannya. bahaya....

Aksi budak melasak. dr hujung dunia ke hujung dunia yg lain dia pusing. tu hujung sana kwn tilam toto dan mainan dia....
Ni le aksi berikutnya dia nak masuk ke bwh kerusi.. x serik2

No comments: