Monday, June 15, 2009

Mana Alief?

last nite, mcm biasa Alief memang tidur awal. lepas mandikan dia sblm maghrib tu, dia buat tanda-tanda awal mengantuk. sabar ye my baby, maghrib x elok tidur. sambil tu mummy bolehlah basuh kain ke kan. agak2 dah cukup timenya, aku pun buatkan susu dan terus tidur anak bujang ni. tapi nak tahu apa lak tabiat dia skrg.... lasaknya tidur... kalau boleh setiap kali pusing ke arah mummy, dia nak suruh kita ke tepi. bg laluan lapang tuk dia hehe. mula2 elok je dia tidur sebelah aku.. tp last2 dia dah ada kt bah bwh aku. amboi lasak tol le. padahal sejam skali aku bangun, aku dah tarik alief ke atas. bila pusing ke kiri, dia bersuara. ke kanan, bersuara gak. tu yg sejam sekali mummy terjaga. cuma nak tergelak bila dia sibuk nak tolak aku.. mcm le mampu. macam aku ni ambil tmpat dia sedangkan dia makin menginsut ke bwh hehehe.
anak mummy, anak mummy. botol susu jgn lekang dr dia. ada masanya kalau dia nak, sediakan je le. tp skrg, agak kurang sikit tabiatnya ini kecuali kalau dia lapar. Papa lak busy keje malam nak.. bila mummy cerita kt dia, katanya 'Anak Jantan'. Nasib le papa, toto jadi peneman dan pengganti tilam hehe. oh ye anak mi dah tumbuh gg bwh seb setiap kali dia gigit, sakit juga. tunggu le apalak dia nak gigit ni..
Papa lak dah 2 hari kena jaga Alief seb nenek balik Penang. hehe kena banyak bersabar Papa, kalau anak x nak tidur jgnlah marah anak tau. dia skrg dalam tempoh nak main-main je... dah pandai lwn mata. Tp terima kasih ye seb jagakan anak kita. Tak perlulah mummy ambil cuti. Dan tahniah utk anak mummy, seb selalu bg 'ketul najis' kt papa hehe rasakan.
Alief Imran, malam ni jgn tolak mummy lg tau...

1 comment:

Sidratul Muntaha said...

ketul najis?
ape tu kak?
kentut ker?
hihihiih
mmg baby boy ni lasak tido kak
tu belum skuk dia bgn tgh mlm esok ajak kita layan dia main2 tgh pgi2 buta.