Tuesday, June 2, 2009

31 May episod 2

Abg Eiman nape ni.. dah bosan le tu. Ibu saya panas le pakai baju Melayu hehe
Sebelum majlis, Alief dah mengantuk.... Nak tidur kena usap2 tgn mummy lak sorg ni.. Alief Alief
Ini dia pengantin lelaki dna perempuan yang diraikan pada hari itu
Selesai majlis, tu dia penuh kepala dgn bunga rampai...
Aaaa aku dah faham (Alief dah mula sengih)... nape nenek ni gunting rambut kita. Siap ada jurugambar lagi.. wah mcm artis le papa
Alief masih mamai, nape agaknya ramai org atas kepala kita ni ek.... pastu pegang2 lak rambut. Bagi makan apa lak ni, manisnya. Nasib mummy tolong sapu dan jilatkan hehe
Untuk acara marhaban ni, Mak Itam dah sediakan air zam-zam, madu, air bedak sejuk, bunga rampai dan telur.
Mummy dan Alief kena bersedia di pentas utama.. sblm acara bermula.
Eiman dtg lambat sikit pg ni.. tp hencem harini. Pakai baju melayu gak...
Sebelum majlis, Alief mengantuk sgt. tidur le dulu, kesian kt dia.. memang waktu tidur pun. seb biasanya dia memang bangun jam 5-6 pg. dah pukul 10 pg memang sah dia mengantuk semula. Hai Kak kinah and Bro. Asri, thanks for coming.
Hari Ahad pagi dimulakan dengan majlis marhaban... rupa-rupanya Pak Itam berniat nak sponsor untuk Alief Imran le. Alhamdulillah aku bersyukur. tapi maaflah seb aku tak dapat menjemput yg lain2 maklumlah majlis orang kan. Semuanya Mak Itam dah siapkan dr bunga telur dll. aku hanya dtg bawa anak je. pg lg alief dah mandi, siap pakai bju melayu.. alah comel hehehe tp seluar ketat rupanya, getah pinggang terketat. takpelah nanti mummy hantar kat tailor semula ye...

No comments: